IniciCulturaEl Magnànim posa en valor la mirada suecana de Miguel Ángel López-Egea

El Magnànim posa en valor la mirada suecana de Miguel Ángel López-Egea

El fotògraf va captar com ningú la transformació entre la tradició rural i la mecanització industrial, sobretot a Sueca i l’Albufera

La Institució Alfons el Magnànim, l’editorial de la Diputació de València, ha iniciat una nova i prometedora col·lecció fotogràfica titulada «L’Instant. Fotografia», i el seu primer número està dedicat a un fotògraf estretament vinculat a Sueca: Miguel Ángel López-Egea. El llibre, presentat amb èxit a la Fira del Llibre de València sota el títol Miguel Ángel López-Egea. Tradició i modernitat a la Ribera Baixa, recupera la mirada única d’un artista que va captar com ningú la profunda transformació que va viure la comarca, especialment Sueca i l’entorn de l’Albufera, durant les dècades de 1950 i 1960.

L’acte de presentació va comptar amb la presència del director de la col·lecció, Francesc Vera, i del seu dissenyador gràfic, Xavier Mollà, així com d’un nombrós públic interessat en conéixer la història i l’obra d’este destacat fotògraf.

La nova col·lecció «L’Instant» té com a objectiu rescatar el treball d’aquells professionals de la fotografia de diverses localitats valencianes que, més enllà dels encàrrecs comercials, van desenvolupar una sensibilitat particular per a immortalitzar la vida quotidiana amb una mirada pròpia. En el cas de Miguel Ángel López-Egea, la selecció d’imatges se centra especialment en el cultiu de l’arròs a Sueca i l’Albufera, oferint un valuós testimoni visual de la transició entre la tradició rural i la progressiva mecanització industrial que va experimentar la zona en aquells anys.

Les fotografies de López-Egea destaquen per la seua pulcritud i senzillesa, revelant una clara intenció documental que ens acosta a la quotidianitat d’una època de canvis profunds. La seua obra esdevé així un document històric i artístic de gran valor per a comprendre la transformació del paisatge i la vida a Sueca i al seu entorn natural més emblemàtic, l’Albufera. Amb esta publicació, el Magnànim posa en relleu la importància del llegat visual d’un fotògraf que va saber capturar l’ànima d’una època i d’un territori tan singular com la Ribera Baixa i l’Albufera de València.

spot_img
spot_img

Més llegits

Esta web utilitza cookies pròpies per al seu correcte funcionament. Fent click en el botó Aceptar acceptes l\'ús d\'estes tecnologies.    Más información
Privacidad