IniciSUECAL’Ajuntament inicia treballs de millora en el polígon industrial l’Heretat

L’Ajuntament inicia treballs de millora en el polígon industrial l’Heretat

Les actuacions formen part del programa d’ajudes de l’IVACE per tal de millorar, modernitzar i dotar d’infraestructures els polígons industrials durant el 2025

L’Ajuntament de Sueca, a través de la Regidoria de Serveis Municipals, ha iniciat treballs de millora en el Polígon Industrial l’Heretat. Les obres, que es preveu que finalitzen abans que acabe l’any, suposen una inversió total de 59.967,60 euros, finançades mitjançant una aportació municipal de 15.512,84 euros i la subvenció de 44.454,76 euros concedida per l’Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), mitjançant el  Programa de Millora, Modernització i Dotació d’Infraestructures en Polígons Industrials de l’any 2025.

Dins de les actuacions previstes es troben l’adequació dels escocells existents a l’Avinguda Ciutat de Pamplona, que presenten desperfectes pel creixement dels arbres i dificulten la circulació per les voreres de la citada via. També en la mateixa via es repararan diferents trams del carril bici afectat també pel creixement dels arbres. Per últim, està prevista la millora de dos quadres elèctrics de la instal·lació d’enllumenat públic per tal d’implantar sistemes de telegestió que milloren la seua eficiència energètica. Estes intervencions corresponen a una primera fase, mentre que la segona fase està prevista per a 2026, amb l’objectiu de continuar millorant les seues infraestructures de manera progressiva. 

La regidora de Serveis Municipals, Pilar Moncho, va destacar la importància de sumar recursos de totes les institucions per a continuar avançant en la modernització i millora dels espais industrials del municipi: ‘’Malgrat la situació econòmica que travessa l’Ajuntament, és essencial fer valdre totes les línies d’ajuda a les quals podem accedir. Els polígons industrials, amb l’ús diari i el pas del temps, requereixen intervencions contínues, i estes subvencions ens brinden una oportunitat per continuar millorant-los i garantir que les nostres empreses disposen d’un entorn segur, actualitzat i competitiu’’.

La clau de l’èxit d’estes ajudes, que poden cobrir fins al 100% de la inversió en funció de la superfície del polígon, rau en la seua capacitat per alliberar recursos municipals que, altrament, haurien de ser destinats a despeses que no generen un valor afegit. Tal com destacava la regidora de Serveis Municipals de Sueca, Pilar Moncho, és essencial fer valdre totes les línies d’ajuda per garantir un entorn competitiu.

Més enllà dels pegats

Tot i l’alta demanda i la importància d’estos fons, els experts assenyalen que les ajudes de l’IVACE no poden ser només “pegats” anuals. El futur de la indústria valenciana passa per la implementació de projectes plurianuals més ambiciosos, que incloguen la instal·lació de fibra òptica d’última generació, sistemes avançats de videovigilància o la creació de noves àrees de servei i teambuilding.

La continuïtat d’este programa, amb partides ja previstes per a l’any 2026, és un senyal positiu. No obstant això, l’objectiu final ha de ser la cooperació estratègica entre Ajuntaments, IVACE i les entitats de gestió dels polígons, per assegurar que cada euro invertit no només arregla el present, sinó que prepara les àrees industrials per als reptes de la indústria 4.0 i la sostenibilitat.

spot_img

Més llegits

Esta web utilitza cookies pròpies per al seu correcte funcionament. Fent click en el botó Aceptar acceptes l\'ús d\'estes tecnologies.    Más información
Privacidad