L’Ajuntament de Sueca continua fent dinàmiques als centres educatius
La Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Sueca continua oferint a tota la població, al llarg de l’any, una sèrie d’activitats en matèria d’igualtat. Dins d’este cicle formatiu s’inclouen tallers, especialment dirigits a la població més jove, els quals s’estan impartint en tots els centres escolars del municipi, incloent-hi el Centre d’Educació Especial Miquel Burguera.

Esta setmana s’han dut a terme una sèrie de tallers dinàmics de conscienciació impartits per la Consultoria d’Igualtat ProActives. “Esta activitat, que hem oferit a tots els i les escolars de Sueca, s’emmarca dins del cicle de formacions que hem organitzat des del Departament d’Igualtat i que està obert a tota la ciutadania. En este cas, per als xiquets i xiquetes, ens hem centrat en la prevenció del bullying i ciberbullying, tant dins de l’àmbit escolar com en el seu dia a dia”, segons la regidora d’Igualtat, Roser Viñoles, per a qui es fa molt necessari abordar este tema “amb molta pedagogia i de manera constant, diària, a les aules, a casa i també al carrer. I l’administració pública, en este sentit, oferix eixe tipus de formacions als i les escolars perquè mai està de més tractar estes qüestions conjuntament amb els centres escolars”.
L’alumnat al qual s’ha dirigit el taller preventiu en bullying i ciberbullying té edats compreses entre els 9 i els 11 anys “per a aconseguir un major impacte de cara a un futur”, va explicar Paula Gadea, la professional encarregada d’impartir-lo. L’objectiu és conscienciar sobre una realitat que, en l’actualitat, preocupa molt, tant als i les adolescents com a les persones adultes. “En internet no tothom és qui diu ser, i perquè detecten les possibles situacions perilloses que es poden donar”, va indicar Gadea.