La direcció nacional eludeix donar pistes sobre qui encapçalarà les llistes en els pròxims comicis autonòmics i municipals
Sueca es va convertir, el passat dissabte 20 de juny, en el centre neuràlgic de l’activitat de la formació dels populars amb la celebració d’una multitudinària jornada política. Les instal·lacions de la Sala Cancela van acollir un esmorzar popular i una reunió de la Junta Directiva Provincial del Partit Popular de València que va aconseguir reunir més de 1.200 persones, entre afiliats, simpatitzants i alts càrrecs de l’organització. L’acte va comptar amb la presència del president nacional de la formació, Alberto Núñez Feijóo, en el que va suposar la seua tornada a terres valencianes després de mesos d’absència.
L’esdeveniment va estar organitzat per l’estructura provincial que dirigeix el president de la Diputació de València, Vicent Mompó. A més de la plana major de la direcció espanyola i autonòmica, la cita va tindre un fort arrelament local: la regidora de l’Ajuntament de Sueca, Carolina Torres, i altres membres del Partit Popular de Sueca, com ara Gerard Carbonell -qui va fer un parlament-, van estar presents en l’acte per a fer costat als dirigents nacionals i provincials. Tanmateix, més enllà de l’exhibició de força interna i de la massiva assistència de públic, la gran cita política va acabar sense cap mena d’anunci orgànic respecte als caps de cartell per a les eleccions previstes per a l’any 2027.

Totes les mirades del ple del Consell i de la direcció de la formació estaven posades en el discurs d’Alberto Núñez Feijóo. Tot i que des de les bases es buscava algun gest clar o un reconeixement contundent cap a la figura de l’actual president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, el líder de Génova va optar per passar de puntetes sobre la seua continuïtat com a alcaldable autonòmic.
Feijóo va evitar la proclamació oficial de Pérez Llorca i es va limitar a lloar el treball general que s’està fent a la Comunitat Valenciana, llançant un missatge obert preparatori de cara a les pròximes eleccions municipals, autonòmiques i generals. El líder estatal va fer referències genèriques com “tenim l’equip” o “el president està treballant”, una falta de ratificació que contrasta amb el suport verbal que la direcció nacional sí que ha donat recentment a altres líders com Luis Barcala a Alacant o María José Catalá a València.
La llista local
Esta mateixa línia de prudència orgànica es va traslladar a l’escenari local. Malgrat jugar a casa i de comptar amb una destacada presència de la delegació popular de Sueca en l’esdeveniment, l’acte tampoc va servir per a llançar cap pista sobre qui encapçalarà la candidatura a l’alcaldia de Sueca per al 2027.
La jornada va estar marcada per l’exhibició de múscul de Vicent Mompó, qui va lloar l’arribada “de 1.100 nous militants a la província” i va defensar la gestió de la Diputació, relegant el debat de noms i llistes futures a un segon pla. El PP tanca així la seua gran cita a la Ribera Baixa demostrant una gran capacitat de mobilització al carrer, però mantenint sota pany i clau el futur dels seus caps de llista institucionals.


