Amb la pujada de l’Impost sobre Béns Immobles, Sueca se situa en la setena posició de les dotze localitats que conformen la Ribera Baixa
Davant la greu situació econòmica de l’Ajuntament de Sueca, el govern municipal va defensar la necessitat “ineludible” d’ajustar el gravamen de l’Impost sobre Béns Immobles (IBI). Esta mesura, que s’emmarca en un Pla Econòmic Financer, busca restablir la normalitat financera del consistori després d’anys de desequilibri pressupostari que han deixat les arques municipals en una “deriva” preocupant.
La impopular decisió es justifica no només per la “crítica situació heretada”, sinó també per la comparativa amb altres municipis de la Ribera Baixa i capitals de comarca, que presenten gravàmens d’IBI notablement superiors. Així, les dades de gravamen de l’IBI a la Ribera Baixa revelen que, a partir d’ara, Sueca se situa amb un coeficient del 0,683%, per darrere de localitats com Cullera (0,930%), Albalat (0,825%), Llaurí (0,800%) o Polinyà (0,750%). “Molts dels nostres veïns no s’adonen que estan pagant menys IBI que altres poblacions limítrofes, una situació que no era sostenible donada la nostra realitat econòmica”, va remarcar la responsable d’Hisenda, Noelia Benedito.
De fet, tal com es pot comprovar si s’analitzen les dades oficials d’este gravamen, alguns municipis de l’entorn com Cullera o Albalat tenen un IBI molt més elevat per a propietats amb un valor cadastral de 150.000 euros, arribant a pagar fins al triple. Esta comparativa evidencia que Sueca es trobava en una posició privilegiada que ara s’ha hagut de reajustar.
Capitals comarcals
En la comparativa amb capitals de comarca valencianes, Sueca (0,683%) també es manté per sota de la majoria, incloent-hi Gandia (0,940%), Ontinyent (0,900%) i Alzira (0,730%), i fins i tot amb una diferència mínima respecte a Requena (0,682%). La mitjana de l’IBI en la Comunitat Valenciana, segons dades de la Generalitat, era de 0,750% per a un valor cadastral de 150.000 euros, el que situa Sueca per sota d’esta mitjana.