La rebaixa, de prop del 6%, es produeix després de l’increment aplicat enguany i gràcies a l’estalvi en l’adjudicació a l’empresa FCC
El ple de l’Ajuntament de Sueca, reunit este dijous 29 d’octubre de matí en sessió extraordinària, va aprovar per unanimitat de tots els grups polítics una modificació de l’ordenança fiscal que suposarà una reducció d’aproximadament un 6% en el rebut de la taxa de recollida de fem a partir de gener de 2027.
Esta disminució respon de manera directa a la diferència econòmica entre el preu màxim d’eixida pel qual va licitar l’Ajuntament el servei de neteja viària i recollida de residus i l’oferta econòmica final presentada per l’empresa adjudicatària, Fomento de Construcciones y Contratas (FCC). Com que la mercantil aplicarà formalment el preu definitiu d’adjudicació a partir de gener de 2027, el marge econòmic resultant d’eixe estalvi, al voltant d’un 6%, es traslladarà directament als pròxims rebuts de la ciutadania.

La mesura ha tirat avant amb un consens institucional absolut al saló de plens, comptant amb els vots favorables de totes les formacions municipals: PSPV-PSOE, Partit Popular, Sueca per Davant, Compromís per Sueca i la regidora no adscrita Isabel Benet.
Alleujament fiscal
La rebaixa acordada arriba després que el veïnat de Sueca, les Palmeres, el Mareny de Barraquetes i el Perelló haja hagut d’afrontar enguany un notable increment en els rebuts municipals de la brossa. Tal com es va explicar fa unes setmanes, aquella forta pujada va respondre a l’obligació legal d’adaptar les ordenances municipals a la Directiva de la Unió Europea i a la Llei estatal de Residus, la qual imposa el principi de recuperació de costos o “qui contamina, paga”.
Segons esta regulació, els ajuntaments tenen prohibit sufragar el dèficit del servei amb fons generals i estan obligats a repercutir el cent per cent del cost real de la recollida, transport i tractament en planta directament sobre la taxa ciutadana, sumat als cànons d’abocament de la Generalitat.
En aquell moment, el consistori va haver de calcular l’import basant-se en les estimacions màximes del plec de contractació. Ara, una vegada formalitzada i afinada la contractació amb FCC a un cost inferior al previst inicialment, la corporació municipal ha aplicat el compromís de recalcular la taxa a la baixa i rebaixar la càrrega econòmica a les famílies i comerços de la localitat.


