El programa Mirades Violeta, que es grava estos dies, oferirà la visió de les dones suecanes en diferents àmbits de la societat
La Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Sueca, en col·laboració amb Sueca Televisió, ha posat en marxa la gravació de ‘Mirades Violeta’, una nova sèrie de sis programes que busquen oferir una visió profunda de la realitat de les dones suecanes des de diferents perspectives i generacions. Esta iniciativa, finançada gràcies a una subvenció dels Fons Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere, s’està gravant durant el mes de juny en diversos punts de la ciutat, com la Biblioteca Municipal, el Centre Ocupacional o l’Institut Joan Fuster.

L’objectiu principal de ‘Mirades Violeta’ és crear un espai de reflexió amb perspectiva de gènere sobre qüestions quotidianes, posant el focus en l’evolució social de Sueca a través de les vivències de les seues protagonistes. Els programes estan dedicats a temàtiques com “Dones Majors”, “Dones amb Diversitat Funcional”, “Dones Esportistes”, “Dones i Ciència”, “Dones i Tradicions” i “Xiquetes en la Festa”. En cadascun d’ells, les participants exposen la seua opinió amb total llibertat, reflexionant des de la seua pròpia experiència.
La regidora d’Igualtat, Roser Viñoles, ha explicat que “el programa Mirades Violeta és una iniciativa que porta realitzant-se des de fa anys des de la Regidoria d’Igualtat amb la col·laboració de la televisió local”. Viñoles ha subratllat la intenció de donar “visibilitat a les dones de la nostra ciutat que desenvolupen una tasca professional, acadèmica, esportiva o en altres àmbits, a través d’una entrevista molt personal i, alhora, molt il·lustrativa”.
A més, la regidora ha destacat l’interés per incloure una visió intergeneracional en esta edició. Per això, el programa comptarà amb la participació de dones majors de 65 anys, “perquè expliquen la seua percepció de la realitat respecte a anys anteriors”, així com de xiquetes i joves que han estat representants de les festes, “per a conéixer la seua opinió, experiències i tot el que aporten; donant-les a totes elles la importància que mereixen”, ha conclòs Viñoles.
Els programes s’emetran pròximament per Sueca Televisió, oferint a la ciutadania un espai per conéixer de primera mà la diversitat i el talent femení del municipi.