Dilluns, 20 març, 2023
IniciSUECALes pluges torrencials tornen a Sueca i deixen 85 l/m2 en poc...

Les pluges torrencials tornen a Sueca i deixen 85 l/m2 en poc més de dos hores

La marjal, amb bona part dels arrossars del terme per segar, acumula també una gran quantitat d’aigua en poc de temps

Cues a les portes dels col·legis, carrers tallats, embussos de desaigües i de cotxes que no poden avançar… es tornava a repetir la imatge de cada any quan a la pluja li ve de gana caure. Passaven les 12 del migdia d’este divendres quan les pluges torrencials tornaven a fer acte de presència a Sueca.

En poc més de dos hores s’acumulaven 85 litres per metre quadrat al nucli urbà, una xifra a la qual caldria sumar-li els 44 litres per metre quadrat que queien en la marjal en plena campanya de la sega de l’arròs. Segons indicaren fonts oficials de l’Ajuntament, Sueca arreplegava en el seu moment d’intensitat màxima 21 l/m2 en tan sols 10 minuts i acumulava en una hora 47,8 l/m2. Al terme, les xifres es quedaven en 19,6 l/m2 d’intensitat màxima en 10 minuts i un acumulat en 1 hora de 35,2 l/m2.

Aigua per dalt de les voreres en una foto de Carlos Laguna.

Feia dos dies que l’havíem vist passar ben a prop (Alzira, per exemple, va acumular en una nit més de 140 l/m2), però esta vegada sí que descarregava en el nostre municipi. El mercat dels divendres va ser el primer en haver de tancar fins a la pròxima setmana.

Poc abans de les 15 hores, l’Ajuntament emetia un avís urgent a través dels seus canals de comunicació oficials avisant de la suspensió de les classes en tots els centres d’educació reglada del municipi, una decisió que, com sempre, tornava a dur controvèrsia a xarxes socials com Facebook.

Per al que queda del cap de setmana, tot apunta que el fred en altura, La DANA, anirà a poc a poc diluint-se tot i que podríem tindre línies d’inestabilitat avançant des de la mar que podria deixar un divendres gris, fresc i plujós o molt plujós. Dissabte encara podrem tindre ruixats al matí, però després de dinar tornarà el sol i les temperatures més altes. Per al diumenge, 9 d’octubre, les temperatures encara pujaran un poc més, deixant un dia assolellat i fins i tot calorós fins que de vesprada apareguen de nou els núvols.

spot_img
spot_img

Més llegits