El Restaurant Rodasoques de Sueca s’emporta el segon premi, valorat en 750 euros
El Restaurant Miguel y Juani de l’Alcúdia va ser el guanyador de la II Edició del Concurs Nacional d’Arròs Allipebrat d’Anguiles celebrat el passat dilluns 22 de maig en Sueca. Els xefs alcudians van tornar a demostrar a Sueca que compten amb molt bones mans i es van endur el guardó del primer premi i els 1.500 euros en un taló patrocinat per Cerveza Turia. Cal recordar que el Restaurant Miguel y Juani ja es va emportar el primer premi del Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca en l’edició 54 celebrada l’any 2014.
Un total de 22 restaurants es van donar cita en els Salons Cancela per a participar en este esdeveniment organitzat per l’Associació de La Cuna del Arroz, amb el Restaurant Sequial 20 al capdavant, i per la guia gastronòmica Comer en Valencia. Les inclemències del temps no van llevar brillantor i el concurs, que enguany passava a tindre caràcter nacional, es va poder dur a terme amb normalitat.
Entre els participants, dos locals suecans: el Rebost Restaurant i el Restaurant Rodasoques i un que quasi es pot considerar també “de casa”: Casa Rocher. Molt bones sensacions deixaren en esta edició després d’aconseguir el Restaurant Rodasoques el segon premi del certamen, valorat en 750 euros i patrocinat per l’empresa local Procarmar. El tercer dels premis, de 500 euros i patrocinat per la també empresa local Cafés Hervás, va anar a parar al local La llar del Pescador del Palmar.
La resta dels concursants que participaren de la Comunitat Valenciana van ser Binhui Food (València), La Garrofera (Serra), Restaurant Valhalla (Algemesí), Ipunt Restaurant (Paiporta), Restaurant Moixama (Picanya), La Lluna de València (Almásera), Rostidor Alfábega (Alginet), Restaurant Setaigües (Setaigües), Casa Granero (Serra), La Mar Salá (Cullera), Restaurant Pilar (Artana), El Mosaic (Meliana), El Rebost (Burjassot) i Ulisses Piga (Cullera). També van vindre a Sueca per a l’ocasió l’Arrocería Xátiva (Barcelona), Xef Amadeo (Andorra), Los Arroces de Guillermo (La Manxa) i Miguel Ángel Mateo (Madrid).
En l’esdeveniment van estar presents els representants del Gremi d’Hostaleria de Sueca i Platges, així com l’alcalde de Sueca, Dimas Vázquez, que va donar el primer premi, i el regidor Joan Carles Vazquez, que va donar el segon.
El jurat encarregat de seleccionar als guanyadors va estar compost per Raúl Magraner (xef del Restaurant Bon Aire del Palmar i campió del món de paella Valenciana en el Concurs Internacional de Sueca), Dani Vidal-Ortells (professor de cuina i assessor gastronòmic), Belén Arias (presidenta de l’Acadèmia de Gastronomia de la CV), Paco Gimeno (xef del Restaurant el Racó de Meliana, mestre arrosser i campió de la priemra edició d’este concurs), Juanma Romero (periodista i locutor del programa radiofònic El Passeig Gastronòmic) i Silvia Sebastiá (xef del Restaurant Sebastiá del Mareny de Barraquetes).